کد خبر: ۱۶۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت؛

اَبَرقدرتی به نام ایران 

سید محسن هاشمی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: ابرقدرتی که امروز دیگر نیاز نیست؛ مانند دهه ۶۰ خودش وارد جنگ با دشمنانش شود، بلکه حامیانش از سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و حتی بحرین به نزاع سخت با دشمنانش می‌پردازند و او را به دردسر شدید می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، این روزها در اخبار منطقه‌ای و بین‌الملل، آنچه شنیده می‌شود خبر از ابرقدرتی است بنام ایران، ابرقدرتی که حتی اخبار منفی علیه اش نیز خبر اقتدار او را فریاد می‌زنند.
اَبَرقدرتی که اسرائیل برای آرامش خود چاره‌ای ندارد که کنسولگری او را بزند تا شاید از نفوذش جلوگیری کند و کمتر از قبل ضربه بخورد، اما ضربه‌ای بزرگ‌تر می‌خورد.


آمریکا و غرب بعد از سال‌ها تحریم فلج کننده او و فشار برای نفروختن تجهیزات به این کشور و ممنوعیت فروش هرگونه سلام و مهمات به ایران، این بار فریاد می‌زنند که اگر سلاح و مهمات نمی‌فروشید، این بار از او نخرید
اَبَرقدرتی که تا دیروز همان کشوری که از خرید سیم خاردار تحریمش می‌کرد، امروز از او پهپاد و موشک می‌خرد تا بتواند همسایه خود را در جنگ شکست دهد.


ابرقدرتی که امروز دیگر نیاز نیست؛ مانند دهه ۶۰ خودش وارد جنگ با دشمنانش شود، بلکه حامیانش از سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و حتی بحرین به نزاع سخت با دشمنانش می‌پردازند و او را به دردسر شدید می‌اندازند.


اَبَرقدرتی که دیروز قرار بود با یک نزاع درون حکومتی بنام حجاب سرنگونش کنند، اما امروز همان اتفاقات در کشورهای خود پیش می‌آید و دقیقاً همان مواردی که به دروغ به او نسبت می‌دهند، امروز خود واقعی آن را علیه مردم و دانشجویان و اساتید کشورشان انجام می‌دهند.


اَبَرقدرتی که وقتی اراده می‌کند و می‌خواهد جواب سیلی دشمنش را بدهد، از ۱۰ روز قبل اعلام می‌کند که می‌خواهد بزند و جالب است که ۱۰ کشور سد دفاعی تشکیل می‌دهند که او نزد یا اینکه اگر زد، کمتر درد آید، اما او مقتدرانه مهم‌ترین جای دشمن را می‌زند و دشمن فقط می‌تواند نگاه کند.


اَبَرقدرتی که دیروز می‌خواستند پرچمش را در کشورش ساقط کنند؛ اما امروز دانشجویان کشور خود را به جرم حمل پرچم ایران در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت می‌کنند.


اَبَرقدرتی که تا دیروز می‌خواستند با بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای او را سرنگون کنند، اما الان مجبورند با بزرگ‌ترین رسانه خود بعد از دو سال دروغی قدیمی نیکا را دوباره مطرح کنند تا شاید فضای رسانه‌ای جهان علیه آنان با آن بر عکس شده و مردم ایران را ببیند، نه گفتمان ایرانی موجود در دانشگاه‌های آنان.


و اَبَرقدرتی که وقتی می‌خواهند مخالفان خود را سرنگون کنند، آنان را به سربازی رهبر مقتدرش متهم کرده و آنان را فریب خورده و اجرا کننده سیاست‌های ایران می‌دانند، حتی اگر فرزندان خود در دانشگاه‌های خودشان باشد.


آری اگر این اَبَرقدرتی نیست، پس چیست؟ 
اَبَرقدرتی دقیقاً همین‌هاست که دشمن نشانه‌هایش را فریاد می‌زند و هم‌زمان سعی می‌کند با جنگ رسانه‌ای میزانش را در جهان کاهش و وجودش را در اذهان داخلی کتمان کند.


اما ایران اَبَرقدرتی شده که دیگر نمی‌توان تکذیبش کرد، اَبَرقدرتی که بر محدود بحران‌هایش نیز گذر خواهد کرد و نشان خواهد داد که دین اسلام دست در دست مردم ایران، در سایه جمهوری اسلامی نوید دهنده تحقق امیدی است که سید علی خامنه‌ای وعده داده است.

 

انتهای خبر/224224
 

نظرات بینندگان